Fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă un registru general de evidenţă a salariaţilor şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, ia solicitarea acestora.
Angajatorii care au înfiinţat sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unităţi fără personalitate juridică, cărora le-au delegat competenţa încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, pot delega acestora şi competenţa înfiinţării registrului.
Completarea şi transmiterea registrului se poate face în 2 modalități :
Prestatorii nu pot subcontracta, la rândul lor, serviciile de completare şi transmitere a registrului încredinţate de angajator.
Angajatorul are obligaţia informării, în scris, a Inspectoratului teritorial de muncă despre încheierea contractului de prestări servicii.
Angajatorii/prestatorii care operează efectiv în registru au obligaţia să prelucreze datele cu caracter personal ale salariaţilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
Registrul se întocmeşte în formă electronică.
Registrul se completează în ordinea angajării şi cuprinde următoarele elemente:
a)elementele de identificare a tuturor salariaţilor: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, cetăţenia şi ţara de provenienţă - Uniunea Europeană - UE, non-UE, Spaţiul Economic European - SEE;
b)data angajării;
c)perioada detaşării şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea;
d)funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative;
e)tipul contractului individual de muncă;
f)durata normală a timpului de muncă şi repartizarea acestuia;
g)salariul de bază lunar brut şi sporurile, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă;
h)perioada şi cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, cu excepţia cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale;
i)data încetării contractului individual de muncă.
Completarea, respectiv înregistrarea în registru a datelor obligatorii şi transmiterea registrului se fac după cum urmează:
Orice modificare a elementelor prevăzute la lit. a), c)-g) se înregistrează în registru cel târziu în ziua lucrătoare anterioară împlinirii termenului de 20 de zile lucrătoare. Excepţie fac situaţiile în care modificările se produc ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti sau ca efect al unui act normativ când înregistrarea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumă, potrivit legii, că a luat cunoştinţă de conţinutul acestora.
Surse : Codul muncii. Varianta PDF o puteţi descărca aici.