logo
Autentificare   

Autentificare clienti

Formulare - Registre de contabilitate

Care sunt principalele formulare contabile de stocuri şi transfer de materiale ?

 

  • REGISTRUL-JURNAL (Cod 14-1-1)

Serveste ca document contabil obligatoriu de înregistrare cronologica si sistematica a modificarii elementelor de activ si de pasiv ale unitatii..

Se întocmeste de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, într-un singur exemplar.

Numerotarea filelor registrelor se va face în ordine crescatoare, iar volumele se vor numerota în ordinea completarii lor.

Se întocmeste lunar, prin înregistrarea cronologica a documentelor în care se reflecta miscarea elementelor de activ si de pasiv ale unitatii.

În cazul în care unitatea foloseste jurnale auxiliare, totalul lunar al fiecaruia se poate trece în registrul-jurnal.

Registrul-jurnal se editeaza la cererea organelor de control sau în functie de necesitatile unitatii.

În cazul în care o unitate are subunitati dispersate teritorial care conduc contabilitatea pâna la balanta de verificare, registrul-jurnal se poate conduce de catre subunitati, cu conditia înregistrarii acestuia la nivelul subunitatii.

În conditiile conducerii contabilitatii cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, fiecare operatiune economico-financiara se va înregistra prin articole contabile, în mod cronologic, dupa data de întocmire sau de intrare a documentelor în unitate.

 

  • REGISTRUL-INVENTAR (Cod 14-1-2)

Serveste ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ si de pasiv.

2.Se întocmeste de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, într-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si înregistrat în evidenta unitatii.

Se completeaza la începutul activitatii, la sfârsitul exercitiului financiar sau cu ocazia încetarii activitatii, fara stersaturi si fara spatii libere, pe baza datelor cuprinse în listele de inventariere si respectiv în procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ si de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe de conturi, dupa caz.

Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilant. În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operatiunea de inventariere se actualizeaza cu intrarile si iesirile din perioada cuprinsa între data inventarierii si data încheierii exercitiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar. Operatiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârsitul exercitiului financiar sa fie reflectata situatia reala a elementelor de activ si de pasiv.

Creantele si obligatiile fata de terti sunt supuse inventarierii pe baza confirmarii extraselor soldurilor conturilor analitice debitoare si creditoare, sau a punctajelor reciproce, în functie de necesitati.

În cazul încetarii activitatii, registrul-inventar se completeaza cu valoarea elementelor de activ si de pasiv inventariate faptic la acea data.

În cazul în care o unitate are subunitati dispersate teritorial care conduc contabilitatea pâna la nivel de balanta de verificare, registrul-inventar se poate conduce de catre subunitati, în conditiile înregistrarii acestuia în evidenta subunitatii.

 
  • REGISTRUL CARTEA MARE (Cod 14-1-3)

Serveste ca document de înregistrare operativa a încasarilor si platilor în numerar, efectuate prin casieria unitatii, pe baza actelor justificative, document de stabilire, la sfârsitul fiecarei zile, a soldului de casa, document de înregistrare în contabilitate a operatiunilor de casa.

Serveste:

- la stabilirea rulajelor lunare si a soldurilor pe conturi sintetice, la unitatile care aplica forma de înregistrare "pe jurnale";

- la verificarea înregistrarilor contabile efectuate;

- la întocmirea balantei de verificare.

2.Se întocmeste într-un exemplar, în cadrul compartimentului financiar-contabil, lunar, pentru debitul si respectiv pentru creditul fiecarui cont sintetic, pe masura înregistrarii operatiunilor.

Registrul Cartea mare poate fi înlocuit cu Fisa de cont pentru operatiuni diverse.

 

 
  • REGISTRUL NUMERELOR DE INVENTAR (Cod 14-2-1)

Serveste ca document de atribuire a numerelor de inventar mijloacelor fixe existente în unitate, în vederea identificarii lor.

Se întocmeste de catre compartimentul financiar-contabil prin înregistrarea cronologica a mijloacelor fixe intrate în unitate.

Se poate folosi fie câte un registru pentru fiecare grupa de mijloace fixe, fie un registru pentru mai multe grupe, în functie de numarul mijloacelor fixe existente si al celor care urmeaza a intra în unitate.

În scopul asigurarii controlului asupra existentei mijloacelor fixe, se atribuie fiecarui mijloc fix, care constituie obiect de evidenta, un numar de inventar în momentul intrarii în unitate prin achizitionare, construire, confectionare, transfer etc. (cu exceptia celor luate cu chirie), care se consemneaza în registrul numerelor de inventar. Numerele de inventar atribuite mijloacelor fixe care circula prin schimb (tuburi pentru oxigen, butoaie etc.) nu se imprima pe acestea.

Numerotarea mijloacelor fixe în cadrul registrului se face, de regula, în ordinea succesiva a numerelor si/sau pe grupe de mijloace fixe.

Numarul de inventar atribuit unui mijloc fix urmeaza sa fie trecut în toate documentele care privesc mijlocul fix respectiv.

Numarul de inventar atribuit se imprima direct pe obiect (cu vopsea sau prin poansonare) sau se graveaza pe o placuta ce se fixeaza pe mijlocul fix respectiv sau prin alte mijloace care sa asigure identificarea mijlocului fix respectiv.

Pe fiecare obiect este obligatoriu sa se imprime si initialele unitatii careia îi apartin mijloacele fixe respective.

Pentru mijloacele fixe complexe (formate din mai multe obiecte componente) si pentru mijloacele fixe a caror evidenta se tine pe tronsoane (conducte de distributie gaz metan, drumuri, linii electrice etc.), pe fiecare obiect se indica numarul de inventar atribuit. În aceste cazuri, este necesar ca, pe lânga numarul de inventar respectiv, sa se foloseasca si numere suplimentare.

Numerele de inventar ale mijloacelor fixe transferate altor unitati sau scoase din functiune nu pot fi atribuite altor mijloace fixe intrate în unitate. Aceste numere ramân libere pâna la renumerotarea mijloacelor fixe, când se întocmeste un nou registru al numerelor de inventar.

Mijloacele fixe închiriate se evidentiaza în contabilitatea unitatii care le-a luat cu chirie, în conturi în afara bilantului, cu numerele de inventar atribuite de unitatea care le-a dat cu chirie.

 Surse : Ordin 3512 din 27.11.2008 privind documentele financiar contabile. Varianta PDF o puteţi descărca aici.

calendar evenimente
CECCAR
ceccar
contract1
contract2
contract3
fac
twit